המושג קידום אתרים הפך לסוג של מטבע לשון שחוק לאחרונה. כל בעל אתר חדש שהצטרף לרשת משנן את המילה כמנטרה ומתחיל באופן אינסטינקטיבי לרדוף אחרי קישורים נכנסים לאתר שלו. הדבר נעשה מתוך תפיסה כי זו הדרך לנשום את אויר הפסגות של גוגל. נכון, חשוב שאתרים איכותיים יקשרו אל האתר שלכם אבל קישורים נכנסים הם רק משתנה אחד במשוואה מורכבת שמשפיעה על מיקום האתר. לפני שאתם מתחילים את המרדף אחר הקישורים יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב לפני והם כרוכים דווקא באתר שלכם ובצורה שהוא בנוי בה. כן, האופן בו תבנו את האתר שלכם והאופן שבוא הוא יהיה מעוצב ישפיע מאוד על המיקומים שלכם בגוגל. אז לפני שאנחנו מנסים לעשות אופטימיזציה על משתנים מחוץ לאתר שלנו כדאי שנתחיל עם אופטימיזציה בתוך האתר שלנו.
אז למה צריך לשים לב בתהליכי בניית אתרים שאנו חפצים בקידומם?
תוכן רלוונטי
העכביש של גוגל אוהב תוכן בצורת טקסט. כך הוא יכול להקנות זהות לאתר שלכם ולהתאים אותו לשאילתות חיפוש. דובר על כך לא אחת, גם באתר זה, בניית אתרים מבוססי פלאש הולכת בדיוק נגד הרציונאל הזה ותקשה מאוד על קידום האתר שלכם. עם זאת מן הראוי להפריך מיתוס, אתרי פלאש כן ניתנים לקידום, רק שזה מצריך הרבה יותר עבודה ויצירתיות מאתרים טקסטואליים. תמונות הם עוד אלמנט שרובוטים של מנועי חיפוש מתקשים להבין את תוכנן, ולכן ישנה האפשרות לכתובת תיאור קצר לכל תמונה על מנת לעזור למנועי החיפוש להבין מה יש לכם באתר, במידה ותזייפו את התיאור של התמונה לא תיענשו על כך אבל גם ככה התיאור לא עוזר באופן ישיר לקידום האורגני אלה רק מסמן עוד V במשוואה, ובכלל לפי תקן W3C לכל תמונה שמוצגת באתר אינטרנט חייב להיות תיאור בקוד האתר תחת תגית הנקראת "ALT".
תגיות מטה והגדרות HTML
מאוד חשוב שניתן למנוע החיפוש את מירב האינפורמציה על האתר שלנו. תגי המטה עוזרים לעכביש של גוגל לקבל את האינפורמציה הזו. במידה ואתם משתמשים במערכת ניהול תוכן ודאו שאתם מסוגלים לשלוט עימה על התגיות של תאור האתר כותרת האתר ומילות המפתח שמתארות את הדף. חשוב להציב נתונים מדוייקים וממצים בתגיות המטה, הסיבה לכך היא ראשית שתגיות המטה משמשות בראש ובראשונה כהגדרת הדף והעובדה שמנועי חיפוש מסויימים החליטו להשתמש בהם בככלי עזר לא אומר שניתן לרמות את הרובוט של גוגל על ידי הצבה לא נכונה של תגיות.
קוד אתר תקין
גוגל אוהב אתרים שנראים טוב. לא, הכוונה היא לא שתתחילו לעצב באופן יצירתי את האתר – גוגל הוא סוג של עיוור צבעים לצורך העניין. הדבר היחיד שהרובוטים של מנועי החיפוש רואים באתר שלכם זה את הקוד שלו, הסמוי מעינינו. ודאו שקוד ה HTML של האתר חף משגיאות כמו תגיות לא סגורות, שורות קוד מיותרות וכו' ניתן לוודא שאין תקלות בקוד האתר על ידי סריקה הדפים באתר הרישמי של W3C.
כותרות עבור פסקאות
השתמשו בתגיות לכותרות (h1, h2) על מנת להבליט את נושאי האתר הראשיים, ועל מנת לסדר את התוכן באתר בסדר חשיבות יורד, השימוש בכותרות אמור להסביר לגולשים מה הם רואים במהירות האפשרית מבלי שיהיה להם צורך להתחיל לקרוא לעומק את התוכן באתר.
ניווט נוח בין דפי האתר
גם על כך כבר דיברנו לא מעט, ודאו שהאתר קל לניווט, מכיל מפת אתר, ושכל התכנים באתר מאורגנים בצורה כזו שהם לא רחוקים ביותר משתי רמות מעמוד הבית. כך תבטיחו שגוגל יאנדקס את התוכן באתר שלכם כמו שצריך.
על ידי ביצוע פעולות בסיסיות כאלו תוכלו לראות שינויים נהדרים במיקומי האתר שלכם, זכרו ככל שהאתר שלכם יהיה יותר נוח לגולש כך מנועי החיפוש יאהבו אותו יותר.
הפרמטרים שמנועי החיפוש הציבו מבחינתם כקריטריונים לקידום אורגני לא קיימים בכדי להפוך את החיים שלכם לקשים יותר אלה כדי להיות מסוגלים להבדיל בין אתרים טובים יותר עבור הגולשים.