גוגל היא לא רק מנוע החיפוש הגדול בעולם היא גם האתר הפופולרי ביותר בעולם, עם הכי הרבה כניסות ושווי המותג הגדול ביותר באינטרנט. מיליוני ישראלים ומיליארדים ברחבי העולם משתמשים בגוגל לחפש את כל מה שהם צריכים, החל מאנשי מקצוע וחברות בתחומים שונים, דרך מוצרים לרכישה, מידע בנושאים מסוימים, מידע בנושאים לימודיים ועד משחקים, סרטים וכלים שונים. אחד התחומים שגוגל הביאה עמה לעולם הוא תחום הSEO. מה זה SEO אתם שואלים? טכניקה הפרסום העיקרית שתצטרכו לעסק שלכם בקמפיין הפרסום הדיגיטלי שלכם.
אז מה זה SEO והאם הוא באמת מתאים לכם?
SEO הוא קיצור ל-Search Engine Optimization או בעברית "התאמה למנועי חיפוש". המונח בעברית שיהיה מזוהה לרוב עם SEO יהיה קידום אתרים או קידום אורגני. מדובר למעשה בהליך שבו מבצעים פעולות שונות שנועדו לעזור לאתר להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. על הנייר חברת גוגל הייתה רוצה שהכול יקרה באופן טבעי, שבעלי האתר יעלו תכנים מקצועיים, שהגולשים ישתפו וימליצו על האתר באופן טבעי וגוגל תציג לגולשים את התוצאות הטובות ביותר בהתאם. בפועל כדי לעודד את גוגל להציג את התוצאות הללו מקדמי אתרים מבצעים פעולות חוקיות שונות, מבצעים אופטימיזציה לתוכן באתר, מייצרים קישורים נכנסים לאתר ולעתים רבות גם מטפלים בשגיאות קוד באתר המצריכות עבודה של איש מקצוע מנוסה בתיכנות. SEO מתאים כמעט לכל עסק בכל תחום ולכן סביר להניח שגם לכם הוא מתאים. אם יש חיפושים למוצרים/השירותים שלכם, הרי שאתם רוצים להיות במקומות הראשונים בגוגל כשהגולשים מחפשים אותם.
על מה שמים דגש בהליך קידום אורגני בגוגל?
הליך קידום אורגני מקצועי כולל עשרות פעולות שונות שיש לבצע, חלקן פשוטות יותר ואחרות יקרות או מסורבלות יותר. אלו כמה מהפעולות החשובות ביותר שיש לבצע בהליך הקידום האורגני:
• מחקר מילות מפתח – הבסיס להליך קידום אורגני מוצלח הוא כמובן מחקר מילות המפתח. כאשר אתם שואלים מה זה SEO ומבינים כי מדובר בקידום האתר במעלה התוצאות בגוגל, הרי שהתוצאות הללו מבוססות על שאילתות חיפוש של הגולשים. מחקר מילות המפתח נועד למעשה לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות שנרצה להשקיע בהן לקידום האתר שלנו. לדוגמה: ייתכן ולא תרצו לקדם ביטוי כללי מדי אפילו שהוא קשור לתחום שלכם, כיוון שהוא לא ממוקד בהכרח למה שהלקוח הפוטנציאלי שלכם עשוי לחפש בגוגל או עשוי להיות בעל תחרות גבוהה מאוד, דבר שעשוי לקחת שנים להתברג גבוה בתוצאות באותו הביטוי.
• תוכן ואופטימיזציה – בהתאם לביטויי המפתח שבחרתם לקדם חשוב יהיה לעדכן את האתר בתכנים חדשים. כל עמוד באתר ייצג בדרך כלל ביטוי ראשי אחד ויוכל לשלב ביטויים נוספים אחרים. מומלץ לשלב את הביטוי הראשי בכותרת הראשית של העמוד, באחת מכותרות המשנה ופעמים נוספות לאורך התוכן בעמוד. חזרות מרובות מדי עשויות ליצור ספאם, משהו שאתם בהחלט רוצים להימנע ממנו.
• קישורים – לבסוף חשוב יהיה לייצר קשרים הן בתוך האתר והן מאתרים חיצוניים אל האתר. קישורים אלו המקשרים מרחבי הרשת לאתר שלכם נחשבים בעיני גוגל להמלצות וככל שהם יותר איכותיים כך תוכלו להרוויח בוסט רציני יותר לאתר שלכם. עם חברת קידום אתרים מקצועית תזכו לקישורים איכותיים, תוכן לאתר ועוד.
החשיבות בעבודה עם חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה
בסופו של יום, עבודת קידום אורגני בגוגל היא עבודה מורכבת הדורשת ניסיון והתמקצעות. מעבר לכך, עלויות הכלים בהם עושים שימוש מקדמי אתרים מקצועיים יכולות להגיע לאלפי שקלים בחודש במצטבר. לכן, אם אין ברשותכם את הידע, הניסיון והכלים לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר, אתם מסתכנים בעבודה לקויה שבמקרה הטוב תבזבז לכם זמן, ובמקרה הפחות טוב (או הגרוע) תגרום לענישת האתר שלכם בגוגל. שיתוף פעולה עם חברת בניית אתרים EKDesign יאפשר לכם ליהנות מהתמחות מקצועית בתהליכי בניית וקידום אתרים, תוך הקפדה על כללי SEO והבטחת תוצאות איכותיות, כך שתוכלו להתמקד בהצלחת העסק שלכם.
לסיכום:
קידום אתרים אורגני (SEO) הוא כלי עוצמתי שכל עסק זקוק לו בעידן הדיגיטלי. הוא מאפשר לעסק שלכם להתבלט במנוע החיפוש של גוגל ולהגיע לקהל היעד בצורה אפקטיבית. באמצעות שילוב של מחקר מילות מפתח, יצירת תוכן איכותי, אופטימיזציה, ובניית קישורים, תוכלו לשפר את נראות האתר שלכם ולהגדיל את התנועה האורגנית אליו. עם זאת, מדובר בתהליך מורכב הדורש מומחיות וניסיון. עבודה עם חברת קידום אתרים מקצועית תבטיח לכם תוצאות טובות יותר תוך חיסכון בזמן ובמשאבים, ותאפשר לכם להתמקד בניהול העסק שלכם. התחילו היום את המסע לקידום האתר שלכם והובילו אותו להצלחה.