מערכת הפרסום המרכזית של גוגל הנקראת Adwords Google הושקה בשנת 2000 והציעה אפשרויות פרסום בסיסיות לפרסום כללי במנוע החיפוש שלה, שהחל לצבור פופלריות בקרב משתמשים ברחבי העולם.
בתחילת הדרך של מערכת הפרסום אדוורדס, מפרסמים היו משלמים תשלום חודשי לגוגל ועובדי חברת גוגל היו מקימים את הקמפיינים עבור המפרסמים ומנהלים אותם עבורם.
עקב צבירת פופולריות של מנוע החיפוש של גוגל ומשיכת התעניינות ממפרסמים בכל רחבי העולם; גוגל השיקה בשנת 2005 גרסא חדשה למערכת אדוורדס המאפשרת למפרסמים לנהל את החשבון שלהם עצמאית, ומאז המערכת משתכללת ומציעה אפשרויות פרסום חדשות בהתאם להתפתחות הטכנולוגית של האינטרנט.
מה הופך את גוגל אדוורדס וקידום ממומן לכלי פרסום כה יעיל ?
כיום קידום ממומן בגוגל ופרסום באדוורדס מציע למפרסם שליטה מלאה על הקמפיין שלו בין אם הקמפיין מנוהל על ידו או על ידי משרד פרסום, למעשה ניתן לשלוט על הפרמטרים הבאים:
תקציב יומי ותקציב חודשי
מונחי חיפוש המפעילים את המודעות
תוכן המודעות המפורסמות
מיקומי פרסום (רשת החיפוש, רשת המדיה)
דוחות מרוכזים לפי דרישה
יכולת לשלוט על שיפור הקמפיין
הגעה לקהל יעד רחב
מערכת אדוורדס למעשה עובדת בשיטת המרכז, מי שמשלם יותר מופיע יותר גבוה, אך מעבר לבסיס עסקי זה ישנן הטבות למפרסמים שמקפידים על כללי איכות הפרסום ושומרים על מדיניות הפרסום של גוגל; כך שמפרסם שמקפיד לפרסם מודעה איכותית ורלוונטית למונח החיפוש המפעיל אותה ודואג שהתוכן בדף הנחיתה יהיה קשור באופן ישיר אל תוכן המודעה, יזכה לקבל ציון איכות גבוה למילות המפתח שלו ויקבל עדיפות על פני מפרסם מתחרה באותו תקציב אך עם ציון איכות נמוך יותר או קורלציה לא איכותית בין הפרמטרים שדל מסע הפרסום.
ניהול קמפיין באדוורדס
קידום ממומן באדוורס הוא למעשה כלי משוכלל לפרסום מודעות טקסט או מדיה לגולשים רלוונטיים, גוגל עושה כל שביכולת לשמור על איכות המודעות המפורסמות דרכה שכן אם איכות המודעות תהיה ירודה ולא רוונטית לחיפוש הגולש, גולשים למעשה יחדלו מללחוץ על המודעות. על מנת שהפרסום בגוגל יהיה רלוונטי עבור גולשים וגולשים "ילמדו" שמודעות ממומנות למעשה מציעות להם תוכן איכותי ורלוונטי, גוגל מפעילה מנגנון בקרה מתקדם לבדיקה של איכות המודעות.
למשל ישנו קשר ישיר בין מונח החיפוש שמפעיל את המודעה לתוכן שמופיע במודעה ולתוכן שמופיע בדף הנחיתה. כל מילת מפתח מקבלת ציון איכות ביחס לפרמטרים האלו וביחס לביצועים שלה לאורך זמן.
ישנו מסלול לימודים מורכב וסיוע קבוע של גוגל בתחום הפרסום בAdwords שמסייע למפרסמים לקבל תוצאות טובות יותר מהקמפיינים שלהם. אחת מהתוכניות נקראת תוכנית השותפים של גוגל ובה גוגל מציעה למשרדי פרסום קורסים והדרכות בנוגע לשימוש מתקדם במערכת הפרסום שלה על מנת שאלו יוכלו להעניק שירות טוב יותר ומקצועי יותר למפרסמים.
מסעות פרסום משופרים ב Adwords
עם התקדמות הטכנולוגיה ומעבר הדרגתי לשימוש במכשירים ניידים כגון פאלפונים חכמים וטאבלטים, נפתחה בפנינו האפשרות להתאים בצורה מדוייקת יותר את התוכן הפרסומי שלנו לקהל יעד רלוונטי יותר וכיום אדוורדס הציגה בפנינו את האפשרות לניהול מסעות פרסום משופרים.
למעשה מהיום השליטה שלנו במודעות הפרסומיות שלנו היא אבסולוטית לחלוטין ובכך גוגל יצרה מערכת פרסום הניתנת להתאמה אישית מלאה בהתאם לצורך העסק המפרסם וכמובן בהתאם לצרכני המידע.
התאמת הצעות מחיר
כאשר מקימים קמפיין פרסום קל מאוד להתפזר ולמעשה "לבזבז" תקציב וקליקים על מודעות שלא מניבות לנו המרות; הסיבות לכך יכולות להיות בהקשר של אי התאמת הודעה לאזור גאוגרפי, לשעות פעילות העסק ותאימות המודעה למכשיר שממנו בוצע החיפוש עבור השירות או המוצר.
כיום ניתן לפלח את הצעות המחיר שלנו בצורה טובה יותר על שימוש בכללים אוטומטיים.
לדוגמא עסק מזון מהיר שפתוח בשעות 09:00 עד 17:00 יוכל לפרסם מודעה מותאמת אישית למכשירים ניידים (סלולריים) עבור כל מי שמחפש מסעדות באזור העסק. בנוסף ידוע כי בשעות 12:00 עד 14:00 יותר לקוחות פוטנציאליים מחפשים מסעדות לארוחת צהריים ולכן ניתן להוסיף כלל שבשעות אלו התקציב השעתי יהיה גבוה יותר והתקציב עבור כל מונח חיפוש שמפעיל מודעות יעודיות יהיה גבוה יותר על מנת שהמודעות יופיעו במיקומים גבוהים יותר בשעות השיא.
בנוסף יהיה ניתן לקבוע תקציב גבוה יותר לגולשים שממוקמים קרוב יותר לעסק ותקציב נמוך יותר לגולשים שממוקמים במיקום רחוק יותר מבית העסק שלכם.
ביחס ישיר לכך מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לכם להוריד את התקציב השעתי עבור מונחי חיפוש מסויימים או לעצור לחלוטין מונחי חיפוש מסויימים בשעות ספציפיות שלא צפויים להגיע אליכם לקוחות או מעבר לשעות פעילות העסק.
מודעות חכמות מותאמות אישית
לגולשים שונים ממכשירים שונים בדרך כלל יש דרישות שונות למידע, ואפשרויות שונות לקבל מידע ולחפש מידע. עקב כך החליטו בגוגל לאפשר למנהלי קמפיין לקבוע תוספות למודעות הטקסט שיעזרו לגולשים לקבל מידע מדוייק יותר או לבצע פעולות והמרות בקלות יותר בהתאמה מלאה לפי הקשר ויכולת המכשיר.
כך לדוגמא כאשר מערכת אדוורדס מזהה כי גולש ביצע חיפוש דרך מכשיר סלולרי היא אוטומאטית מתאימה את הצעת המחיר למודעה מסוג זה לפי הגדרה שלך ומאפשרת את האפשרות למנהל הקמפיין להציג לחצן מסוג "CALL" ליד המודעה לשיחה ישירה מול נציג שירות העסק.
בשימוש במסעות פרסום משופרים, אופן הצגת המודעות יכול להיות מתוזמן לפי שעות פעילות העסק כך שבשעות הפעילות יופיע כפתור "CALL" לשיחה מהירה עם נציג שירות לחיפוש שמבוצעים במכשיר סלולרי ולאחר שעות הפעילות יופיע רק קישור לדף הנחיתה לצורך ביצוע פעולה כגון רכישה או יצירת קשר דרך טופס ייעודי.
על אותו הרעיון מערכת אדוורדס מאפשרת למפרסם להוסיף "Sitelink" למודעת הטקסט בכך להציע שירותים נוספים וקישורים לדפים רלוונטים באתר אינטרנט שאינם בהכרח דף הנחיתה הראשי של המודעה. לדוגמא נניח שאתם מפרסמים מכונת כביסה עם פתח קידמי אך בנוסף אתם יכולים להציע את אותה מכונה עם אותו מבצע רק בגדלים שונים, תוכלו להציג את הגדלים הנוספים באמצעות Sitelink ולסייע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לקבל מידע יותר מדוייק אודות הפרסום.
דוחות מתקדמים לקמפיין באדוורדס
כאשר אנו מקבלים לידנו שפע חדש של אפשרויות פרסום ואפשרויות מיקוד כל כך מדוייקות, נשאלת השאלה באיזה אפשרות פרסום כדאי לפעול ומה יהיה הכי נכון עבור העסק שלנו.
ובכן התשובה לשאלה זאת טמונה במערכת הססטיסטיקות והנפקת הדוחות של גוגל אדוורדס המופיע מתחת לכרטיסייה "דיווח" ושמאפשרת לעקוב במדויק אחר המרות, הקלקות, חשיפות, מיקומים והורדות יישומים ביחס ישירת לקבוצת מודעות או למסע פרסום או לקמפיין.
ברגע שיש לנו סיכום נתונים איכותי ויעיל, אנחנו יכולים לבצע אופטימיזציה לקמפיין אדוורדס ולשפר באופן מתמיד את יחס ההמרות באמצעות ביצוע התאמה של מודעות ומונחי חיפוש אשר מפעילים את המודעות ומעוררים סקרנות איכותית אצל הגולשים.
לסיכום גוגל החליטו לייעל את המערת הפרסום אדוורדס וכיום אנו יכולים לנהל קמפיין פרסום באינטרנט בדרך נוחה יותר, מקצועית יותר ונכונה יותר עבור הלקוחות הבאים שלנו.