מיתוג – על מה אנחנו מדברים
אנו חיים בעידן בו "המדיום הוא המסר" כפי שאמר חוקר התקשורת מרשל מקלוהן. קיימות פרשנויות שונות למשפט הזה אבל משמעותו ברורה לפחות בהקשר של פרסום ושיווק – לא משנה מה אתם מוכרים לעולם, מה שמשנה הוא באיזה אופן אתם מגישים את אותו מוצר לקהל היעד שלו. אותם תהליכים שהופכים את המוצר שלכם לסוג של מדיום שיודע להעביר את המסר הנכון לקהל הנכון נקראים תהליכי מיתוג. תכליתם של תהליכי מיתוג הם להקנות למוצר שלנו קבוצה של משמעויות, ערכים, ומסרים שיכולים לחרוג לחלוטין מהמשמעויות המיידיות של אותו מוצר. אם ניקח למשל את עיתון "הארץ" – הרי שמדובר בסופו של דבר בלא יותר מאשר ערימה של ניירות עיתון המבליעות בתוכן מידע חדשותי כזה או אחר, לא משהו שלא נוכל למצוא בעיתונים אחרים או אפילו באינטרנט. עם זאת, המיתוג של עיתון הארץ שנשען בין היתר על הססמא "עיתון לאנשים חושבים" אומר לנו משהו אחר לחלוטין – שמי מחזיק בידיו את עיתון הארץ לא אוחז סתם במידע תקשורתי אלא בנופת צופים אינטלקטואלית, המסמלת ערכים של קידמה, חשיבה מקורית , אליטיזם, תחכום וליברליזם. יכול להיות כמובן שהקשר בין המציאות לבין הערכים הללו תלוש לחלוטין, אבל כל עוד מיתוג המוצר הנ"ל גורם לנו להאמין שאלו הם פני הדברים, אין זה משנה מה הם באמת.
כיצד אנחנו יכולים לסייע לכם במיתוג המוצר שלכם?