רשת האינטרנט החלה בבניית אתרים בודדים פה ושם, שנחשפו לקהל יעד מצומצם. מהר מאוד השתנו פני הדברים, רשת האינטרנט הפכה לתרבות שלמה והביאה לשינויים מהותיים בחיינו. היא חודרת לכל תחום בחיינו ומחוללת טרנספורמציות בתרבות החיים שלנו. תרבות האינטרנט שינתה ומשנה את פנינו מכיוונים שונים, במאמר זה נפרט על די השינויים שחלו בתרבות הצרכנית שלנו, ובתרבות העסקית שלנו.
אחד השינויים בתרבות העסקית ובתרבות השיווקית בימי האינטרנט הוא המעבר מתהליכי מיתוג בעיתונות האלקטרונית הכתובה לתהליכי מיתוג אינטרנטיים שמאפשרים לכל עסק לבדל את עצמו מאחרים וליצור לעצמו יתרון שיווקי על פני המתחרים שלו. כל זאת על ידי בניית אתרים כבסיס ותהליכים עסקיים שיווקיים ממוקדי אינטרנט, הבאים בעקבותיה. בניית אתר אינטרנט עסקי וממותג מאפשרת לעסק ליצור לעצמו תדמית ייחודית שמבדלת בין העסק לבין מתחריו.
איך מבצעים מיתוג בעידן האינטרנט
בניית אתר עסקי אינה מספיקה היום כדי להשיג הצלחה עסקית לאתר. היום יש צורך במיתוג אתר עסקי, מיתוג שיעניק לכל עסק או ארגון יתרון על פני מתחריו ותדמית ייחודית לו.
במהלך תהליך מיתוג יש התייחסות לכמה פרמטרים:
מיהו קהל היעד?
עסק שמעוניין לבצע תהליך של מיתוג אינטרנטי צריך להכיר היטב את קהל היעד שלו. מיתוג מתחיל בבניית אתר נכון וממוקד קהל יעד. עסק שקהל היעד שלו הוא בני נוער וצעירים ירצה למתג את עצמו כעסק כייפי או הרפתקני, לעומת זאת עסק שקהל היעד שלו הוא בני האלפיון העליון ירצה למתג את עצמו כעסק יוקרתי.
איך ליצור חווית גלישה עבור הגולש?
בניית אתרים איכותית צריכה להעניק תשובות למעטפת שלמה של צרכים ולהשיג לא מעט יעדים של העסקים ואתרי האינטרנט שמייצגים אותם. בעל אתר שמעוניין להשיג את היעד של מיתוג עסקי צריך לדאוג לכך שהאתר שלו יהיה אתר אינטראקטיבי ויצליח ליצור אצל הגולש חוויית גלישה חיובית שבה הגולש מוצא את מבוקשו במהירות וללא סיורים מיותרים ברחבי האתר. בניית אתר כזה היא תנאי להיותו ממותג על ידי קהל היעד כאתר שיש בו חוויית גלישה ולכן הקהל ירצה לחזור אליו.
איך לבנות מערכת יחסים בין העסק ללקוח?
היום בעידן האינטרנט בניית אתרים בצורה הנכונה יכולה לאפשר לנו ליצור מערכת יחסים ייחודית ואפקטיבית בין העסק והלקוח. כאשר הלקוח חש שהוא נהנה ממערכת יחסים יעילה ואפקטיבית עם האתר והעסק, הוא ממתג את העסק כבעל רמת שירותיות גבוהה שמעניק תמורה מלאה ללקוחותיו.
מערכת יחסים יעילה ואפקטיבית בין העסק ללקוחותיו יכולה להביא בסופו של דבר לביצוע עסקה וליצירת מאגר של לקוחות שמבצעים עסקאות חוזרות. ככל שיש לעסק יותר לקוחות שמבצעים עסקאות חוזרות כך הסיכוי של העסק לשרוד הוא גבוה יותר.