דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040
Fields marked with an * are required

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט הוא למעשה פעולה אשר באמצעותה ניתן להעביר מסרים ורעיונות אותם רוצה המפרסם להעביר לקהל יעד מסוים, תוך שימוש באמצעי תקשורת המונים.
מטרת הפרסום, היא ליצור אפקט של זכירה, שכנוע, חיזוק עמדות או דחיפה לפעולה (למשל קנייה של מוצר וכו') אצל קהל היעד.

הפרסום יכול להתבצע בשתי צורות עיקריות- האחת, להפעיל את האפקטים הרצויים בקהל ע"י הפצת מידע עובדתי משכנע הפונה אל ההיגיון, או ע"י אמצעים פרסומיים מזוקקים כגון חזרות רבות על המסר באופן קליט, שימוש באלמנטים למשיכת תשומת לב (הבטחה לתוצאות משפרות חיים, שימוש במין ופרובוקציות) וכו'. כאמור, ישנם סוגים רבים של פרסום משום שקיימים מדיומים רבים של תקשורת המונים, והיום הרבה יותר מאשר בעבר. בעבר האמצעים העיקריים בהם השתמשו לפרסום היו הרדיו, העיתון, לאחר מכן הטלוויזיה והפרסום הסביבתי. (שלטי חוצות דומיהם). בשנים האחרונות המדיום הנפוץ והכדאי ביותר לפרסום הוא האינטרנט.

פרסום באינטרנט – דרכים שונים לפרסם ברשת

האינטרנט הוא המדיום תקשורת ההמונים המרכזי בו אנו משתמשים כיום. כניסתו לחיי היומיום שינתה ושיפרה רבות. גם תחום הפרסום, ואף אולי במיוחד הוא, הושפע רבות ממדיום האינטרנט, ההופך את הכול למהיר יותר, זמין יותר, ואף זול יותר. בעבר פרסום היה עניין הרבה יותר מסובך ויקר, כאשר האפשרויות היחידות שעמדו לראשות המפרסמים היו מאוד מעטות ומורכבות וכידוע פרסומת בטלוויזיה היא דבר שלא פשוט לממן, במיוחד אם רוצים להקרין אותה יותר מפעם אחת. גם ברדיו לא קל לפרסם, מעצם היותו כלי תקשורתי שאיננו חזותי כלל, וקשה יותר להאמין ולזכור את מה שאנחנו לא רואים. מהבחינה הזו פרסום באינטרנט מהווה פתרון מדיום מושלם- חזותי, זול יותר, יעיל יותר, זמין בכל עת, והמידע לא נעלם אלא נשמר ותמיד ניתן לשלוף אותו כשצריך.

דרכי הפעולה המרכזיות לקידום ברשת

דרכי הפרסום באינטרנט מגוונות ורבות לאין שיעור. בנוסף, תחום זה מתחדש כל העת ופלטפורמות פרסום נוספות צצות מכל עבר. מלבד פרסום בפלטפורמות קיימות כמו אתרי רשתות חברתיות ואתרים אחרים, ישנה גם האפשרות להשתמש באופי האינטרנט עצמו ומנועי החיפוש לשם כך. למשל, קידום ממומן – שיטת פרסום באינטרנט המבוססת על רכישת פרסום עבור מילת מפתח מסוימת במנועי חיפוש.

קישורים אלה, שבהם מילת המפתח שרכש הלקוח פרסום עבורה, יופיעו בראש דף התוצאות במנוע החיפוש. שיטה זו היא הנפוצה והמומלצת מבין שיטות הפרסום המקוון. לצד שיטה זו, ישנן כמובן השיטות המוכרות של פרסום ישיר בעזרת פרסומות חזותיות באתרים, ברשתות חברתיות, בלוגים וכו' המיועדות למטרות שיווק שונות.

שיווק באינטרנט

שיווק הוא למעשה מגוון הפעולות הנעשות ע"י גוף חברה או תאגיד לשם קידומו של המוצר או השרות אשר ברצונם למכור לקהל היעד. במסגרת השיווק, ישנו תהליך מחשבתי תכנוני מעמיק לשם הגדרת קהל היעד אליו מיועד המוצר. לאחר שמגדירים את קהל היעד מתאימים אליו את שיטות הפרסום השונות, כך שיהיה ניתן למקסם את ההפצה של המסר והרעיונות בצורה שבה ייחשף קהל היעד לפרסום באופן מרבי. בנוסף בתהליך השיווקי נדרשת הבנה של צרכי קהל היעד ורצונותיו, ובחירת הדרך הטובה ביותר לענות על כל אילו. השיווק הוא פעילות עסקית וחברתית גם יחד, ואנו משתמשים בו כמעט בכל היבט בחיינו גם אם לא תמיד במכוון, הוא חיוני להפצת מסרים, רעיונות, יצירת קשרים ועוד. הסוד בשיווק יעיל ונכון, הוא כמובן מציאת הכלים השיווקיים המתאימים ביותר לצרכים ולמטרות של אופי הפרסום המדובר. למשל, לפרסום אתרים ורעיונות שיש בהם זיקה אינטרנטית, כמו קידום אתרים וכו' מומלץ מאוד להשתמש בשיווק המקוון, או בשיווק דרך האינטרנט על כל צורותיו.

עוד שירותים:

בניית אתר רספונסיבי כל המידע >> 

הנגשת אתרים כל המידע >> 

כלים מתקדמים לשיווק ותמיכה בפרסום

כמובן שעל כל אלו ניתן להוסיף מגוון רחב של פעילויות שיווק נוספות שתורמות למיצוב המותג ולחשיפתו לקהלים חדשים. לדוגמה, יחסי ציבור – הכוללים פעילויות יזומות לשילוב המסרים הפרסומיים באמצעי התקשורת המסורתיים והדיגיטליים, תוך בניית אמון מול הציבור. מיתוג הוא נדבך קריטי נוסף, המתייחס לאופן שבו מוצג המוצר או השירות – במטרה לייצר עבורו זהות, ייחודיות ולעיתים אף יוקרה. לצד אלה קיימת גם תקשורת שיווקית ישירה, הכוללת פעילויות כמו הפקת אירועים, חלוקת חומר מודפס ומתנות סמליות, וכן קידום מכירות – אשר נועד לעודד רכישות בטווח הקצר. עם כל אלו, אי אפשר להתעלם מהחשיבות של פרסום באינטרנט – שמהווה כיום את הכלי המרכזי להגיע לקהל יעד ממוקד, לעקוב אחר התנהגות גולשים ולבצע התאמות שיווקיות בזמן אמת. השילוב בין פעילות שיווקית מסורתית לפרסום דיגיטלי חכם הוא המפתח להצלחה.

לסיכום:

לסיכום, תחום הפרסום הוא עולם עשיר ורב־גוני, הכולל מגוון עצום של אפשרויות וכלים המתאימים לצרכים משתנים של עסקים, מותגים ויזמים. הפרסום הפך בשנים האחרונות לערוץ המרכזי והנפוץ ביותר בזירת השיווק – לא רק בשל העלויות הנמוכות יחסית, אלא גם בזכות הדיוק, הגמישות והיכולת למדוד תוצאות באופן מיידי. כיום, כל עסק, קטן כגדול, יכול להשתמש ב- פרסום באינטרנט כדי להגיע לקהל ממוקד, להגדיל חשיפה, לחזק את המותג ולהוביל לצמיחה במכירות. עם זאת, על מנת להפיק את המירב מהפרסום המקוון – נדרש תכנון אסטרטגי מדויק, הבנת קהל היעד, ובחירה מושכלת בערוצי הפרסום הרלוונטיים. אחד הכלים המשמעותיים ביותר בהקשר זה הוא הקמה של אתר אינטרנט. בניית אתרים מקצועיים מהווה בסיס לשיווק דיגיטלי מוצלח, משום שהיא מייצרת נכס קבוע, אמין ומרשים, שמרכז את כל המידע, הפעילות והנוכחות של העסק בעולם הדיגיטלי.

077-6203040
054-90-22-777
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה