טפסים באתרי אינטרנט הם חלק מאוד חשוב ואין כמעט אתר ללא טופס. יש לדעת איך לבנות את הטופס ואיזה שדות להכניס בו. לרוב, מטרת הטופס היא לגרום לגולש להכניס את פרטיו וכמה שיותר פרטים. באתרים מסחריים, המטרה היא "ללכוד" כמה שיותר גולשים שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים.
בטפסים יש לשים לב למספר נקודות חשובות והן:
1) בנו את הטופס קצר כמה שיותר
טופס לא חייב להיות עם הרבה שדות. לאף אחד מאיתנו אין סבלנות למלא את כל השדות ולתת כל כך הרבה פרטים. זה מיותר.
2) שדות חובה
ישנם שדות שהם הכרחיים ואין לוותר עליהם. במידה והגולש יחליט לוותר על אחד משדות החובה עליו לקבל הודעת שגיאה ברורה בסמוך לשדה שלא מילא. פעמים רבות בעת ביצוע לחיצה על כפתור SUBMIT, כלומר, לחיצה על כפתור לצורך שליחתו, לא קורה כלום. אז הגולש מחפש מה הבעיה, ולפעמים זה לוקח יותר מדי זמן. תהיו ידידותיים, צרו בצורה בולטת את הודעת השגיאה וציינו בבירור מה היא הבעיה. הכל במטרה שיהיה לכם עוד לקוח פוטנציאלי.
3) למה לי למלא את הטופס?
יש להסביר לגולש מהי מטרת הטופס ותוך כמה זמן יקבל מענה על פנייתו. נכון, אין הרבה טפסים שרשום בהם: "גולש יקר, אנו מתחייבים ליצור איתך קשר ב-48 שעות הקרובות". ההתחייבות לחוזר אל הפונה בזמן המתחייב, עשוי להשאיר רושם רב על הפונה, שכזכור, הוא לקוח פוטנציאלי.