כל עסק צריך להתאים עצמו לקדמה ולשינויים הטכנולוגיים שמתרחשים כל עת. אחד השינויים הבולטים בעשורים האחרונים הוא כמובן האינטרנט, וכל עסק שרוצה להשיג חשיפה חייב להיות נוכח ברשת האינטרנט. לשם כך, צריך לבנות אתר, אבל זה רק הצעד הראשון. בהמשך, צריך לעשות קידום אתרים כדי שגולשים יוכלו למצוא את האתר ולהיחשף לעסק המפרסם.
קידום אתרים הוא שיטה נפוצה להגדלת החשיפה של אתר האינטרנט בפני קהל היעד של העסק, והוא נועד להגביר את התודעה של הצרכנים שגולשים באינטרנט. בהתאם למיקום של אתר האינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, תיקבע החשיפה של העסק ולמעשה גם ההצלחה שלו. אין ברירה, אלא להשקיע בזה זמן וכסף.
הכל מתחיל עם בחירת מילות מפתח רצויות עבור העסק ואתר האינטרנט שלו. בחירת מילות המפתח שאיתן הוא ינסה להתקדם בתוצאות החיפוש תיעשה על ידי חקר מילות מפתח- אילו מילים נפוצות יותר, אילו תחרותיות יותר וכן הלאה. כדאי לבחור את מילות המפתח שכמות החיפושים שלהן בכל חודש היא גדולה יותר, אבל יש לקחת בחשבון את התקציב, כי מילים תחרויות יותר יצריכו השקעה כספית גדולה יותר.
יש כמה דרכים שאיתן אפשר לעשות את הקידום, אך תחילה כדאי להכיר את הכלים שגוגל מציעה, והם: גוגל אדוורדס, גוגל אנליטיקס ו-וובמאסטר. כל אחד מאלה משפיע על היחס של גוגל כלפי אתר האינטרנט של העסק. הוובמאסטר הוא כלי סריקה לאינדקס של גוגל. גוגל אנליטיקס עושה מחקר תנועה באתר ומאפשר לראות מאפיינים של הגולשים- מאיפה באו, מאיזה מכשיר, דרך אילו מילות מפתח ועוד. ולבסוף, גוגל אדוורדס נועד לצורכי פרסום ממומן.
אחרי שהכרתם את הכלים החזקים של גוגל, הגיע הזמן להתחיל בהרכבת האסטרטגיה שאיתה רוצים לקדם את האתר. לפני הכל, קידום ממומן הוא דרך מצוינת לקדם את האתר במילות המפתח התחרותיות, לפחות לזמן מה, עד שהקידום האורגני תופס תאוצה ומביא את האתר לתוצאות העמוד הראשון. הקידום הממומן מציב מודעה בראש עמוד התוצאות הראשון, כך שיהיה בולט לעין וימשוך את הגולשים.
במקביל, יש לנקוט בשיטות של קידום אורגני, שכולל כמה דברים, ביניהם החלפות קישורים, כתיבת תוכן ומאמרים ועוד.
כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר בשני סוגי הקידום לעיל, חשוב לעשות אופטימיזציה לאתר, לפי מילות המפתח שנבחרו. יש לשים לב לטייטלים, לתוכן בתוך האתר, לתגיות, מאמרים, תמונות וכן הלאה. בנוסף, כדאי לקשר בין האתר לבין הרשתות החברתיות, ובעת הצורך להפעיל ולנהל באופן שיטתי את הפרופילים באותן רשתות. הקישור לרשתות החברתיות יכול להביא תנועה רבה לאתר, מה שישפר את הדירוג של גוגל.