דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

האם כל חברה צריכה אתר אינטרנט ודף פייסבוק?

בעבור כולנו, האינטרנט הפך בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מחיינו. בהתאם לכך, גם העולם העסקי עובר בשנים האחרונות טרנספורמציה מאסיבית לתוך מימד מקוון זה.

כשהטרנד של כל חברה ועסק לפתוח אתר אינטרנט בשביל לקבל חשיפה לקהל לקוחות רחב יותר רק התחיל, רשת האינטרנט הוצפה באתרים מיושנים ולא-מקצועיים בעליל אשר גרמו לנזק תדמיתי עבור החברה המייצגת מאשר תרומו לה. אין מה לעשות, האינטרנט מתפתח והופך למתוחכם יותר וכך גם טעמם של הגולשים, אם מגוון אפשרויות לניהול תוכן איכותי ומבנה אתר ידידותי לכל גולש. חברות שתכננו לפתוח אתר רק בכדי להשיג דריסת רגל כלשהי בשוק הלקוחות המקוון למדו על בשרן כי אתר אינטרנט מייצג את תדמיתה של החברה, בעיני הלקוחות הקיימים של החברה והלקוחות הפוטנציאליים שניתן לגייס אל החברה, לא פחות ולעיתים אך יותר מאשר משרדים מפוארים ופרסומות מושקעות בערוצי מדיה מסורתיים. בימינו כבר ברור כי במידה וחברה מעוניינת להעלות אתר לרשת האינטרנט יש לנהל את כל המהלך באופן מתוכנן ומקצועי אשר כולל אפיון מקצועי ומעמיק של קהל היעד שלכם.

אתרי אינטרנט

רשת האינטרנט עמוסה כיום באתרים שונים של חברות המתחרות באותו ענף וכל אתר אינטרנט חדש שעולה לרשת האינטרנט צריך בו-זמנית לענות על מספר קריטריונים בסיסיים שמצופים על-ידי קהל הגולשים, זאת יחד עם הצורך לחדש ולעיתים אף ליצור מאפיינים ומודולים מקוונים שלא נראו עוד בעבר. לדוגמא, מצופה מאתר אינטרנט של מסעדה כי תציג את התפריט שלה באתר האינטרנט יחד עם שעות פעילות ואפשרות להזמין שולחן באמצעות האתר על מנת לחסוך זמן המתנה בטלפון עם נציג שירות. בנוסף לתפריט, מסעדות יכולות לחדש את מוקד המשיכה לבית העסק באמצעות עדכון מבצעים מיוחדים למזמינים דרך אתר האינטרנט, מסעדות יכולות לפרסם מתכונים מסוימים ולהציג סרטוני תדמית מהמטבח הייחודי של המסעדה. הללו הם תוספות וחידושים שיכולים למתג את המסעדה ולייחד אותה לעומת המתחרים. דוגמא נוספת הינה של חנות למוצרי חשמל. כאשר לקוחות נכנסים לאתר חנות של החברה, סביר להניח כי הם יחפשו מידע על המוצרים הנמכרים. חידוש מעניין יכול להיות הוראות שימוש כלליות, טיפים לניקוי ובלוג קבוע על חידושים בתחום.

חנות וירטואלית של מוצרי חשמל למעשה תוכל להציג מחירים זולים יותר מאשר חנות פיזית מכוון שעלות תחזוקת אתר אינטרנט הינה זולה יותר מעלות תחזוקת חנות צוות מכירות ותשלומי חשבונות והלקוחות שלכם כבר יודעים את זה ולכן הם יעדיפו לבצע הזמנה באמצעות אתר האינטרנט של החנות.

כשמכל אתר אינטרנט חדש שעולה לרשת מצופה התייחסות למאפיינים כה רבים ודרישה גבוה מצד הגולשים לגלוש באתר אינטרנט נוח וידידותי אשר מותאם גם למכשירים ניידים, אין פלא שחברות רבות ממתינות זמן רב עד שהן מתחילות עם התהליך.

רווחים מאתר אינטרנט

כאן גם עולה שאלת הצורך. האם ההשקעה המרובה שווה את התשואה? מבחינת אנשי מקצוע בתחום, התשובה לשאלה ברורה – לא רק שההשקעה שווה את התשואה, במידה והקמת האתר נעשית באופן מקצועי התשואה יכולה אף להכפיל ולשלש את ההשקעה והעלות הכרוכה בבניית אתר אינטרנט ופרסומו ברשת. תמו הימים בהם האינטרנט היה מחוז חפצם של 'משוגעים לדבר'. כיום כולנו משתמשים בו לצרכים שונים ומגוונים. אם אנו מעוניינים לקבל מידע מסוים, או לקיים תקשורת עם חברה מסוימת, סביר להניח כי קודם כל נפנה לאינטרנט בין אם נתחיל את הגלישה שלנו וחיפוש המידע במנועי החיפוש השונים או ישירות באתר האינטרנט האהוב עלינו. התשובות שמסופקות בידי הרשת הן מיידיות עדכניות ומקיפות. האפשרות לתקשורת שוטפת עם הלקוחות בכל שעות היממה הינה משאב חשוב והיא מושגת באמצעות רשת האינטרנט. אתר אינטרנט מספק את המידע שבו 24 שעות ביממה מה שמקנה לכם בעלי העסק יתרון משמעותי.

לקוחות כיום מצפים כי כל חברה שמכבדת את עצמה תחזיק גם בנוכחות ברשת האינטרנט. עד-כדי-כך עד שבמידה ולא ימצאו נוכחות אינטרנטית כלשהי לחברה מסוימת, יראו זאת כסמן המעיד על חוסר-מקצועיות או מראה תדמיתי של עסק קטן ואפילו רושם ראשוני של עסק בעל תודעת שירות נמוכה.

בניית אתר אינטרנט בשנת 2014 הוא עניין פשוט בעלויות נמוכות יותר משנים עברו וכמובן הוא מציע קפיצת מדרגה לכל עסק שרוצה להעניק שירות טוב יותר לקהל היעד שלו.

האם כל חברה צריכה אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק?

פרסום בפייסבוק

ונעבור לסוגיית הנוכחות של החברה ברשת החברתית האינטרנטית המובילה כיום שהיא ה-'פייסבוק'.

ישנם שני מאפיינים מיוחדים של הרשת החברתית פייסבוק אשר הופכים את הנוכחות העיסקית בה לחשובה במיוחד עבור חברות מסחריות שתלויות בקהל הלקוחות שלהן ושפועלות בסביבה תחרותית.

המאפיין הראשון הינו המידע האישי הרב שהמשתמשים מספקים בנוגע לעצמם. מידע זה מאפשר לפנות ישירות ללקוחות בעלי פוטנציאל לעניין במוצרים או השירותים שהחברה שלנו מציעה. השיווק הפרטני הזה לקהל היעד המדוייק הופך במהירות רבה לשיווק ויראלי כאשר הלקוחות שלנו מתפקדים בעצמם כמשווקים ומפיצים את הידע בנוגע לחברה שלנו בין חבריהם הקרובים שסביר להניח כי גם הם מעוניינים במה שיש לנו להציע.

המאפיין השני הינו זמן החשיפה הרב. מחקרים מראים כי אנשים מבלים שעות על-גבי שעות בגלישה ברשת הפייסבוק. פייסבוק מציע להם מגוון כה רחב של אפשרויות פעולה שונות וקהילתיות, כך שנוצר מצב בו גלישה בפייסבוק ממלא אחר הצרכים החברתיים שלנו באופן שהינו לעיתים אף יותר מספק מאשר מפגשים מחוץ למרחב הווירטואלי.ידוע שבכדי שלקוח פוטנציאלי מסוים יעדיף לרכוש מוצר/שירות מסוימים מחברה מסוימת, עדיף כי הוא יכיר אותה באופן מתמשך. לרוב, כשאדם מחליט בנוגע לרכישה מסוימת הוא עושה זאת מתוך מניעים של היכרות עם החברה שחתומה עליו, זה מקנה לו תחושה של ביטחון. הופעה של החברה שלנו פייסבוק מאפשר לנו למתג את עצמנו בתור ה-אופציה המתאימה ביותר לאותו לקוח במידה ויחליט לרכוש מוצר/שירות מסוימים.

גם במקרה זה פרסום בפייסבוק הינה זולה יחסית לשיטות פרסום אחרות. מלבד זאת, היא מאפשרת לנו להעביר מידע פרסומי לקהל במגוון רחב של פורמטים אודיו-ויזואליים מושכים. עם זאת, נוכחות ברשת הפייסבוק דורשת מאיתנו ליצור ולהציג חידושים ברמה גבוהה יותר מאשר באתר האינטרנט שלנו.

לסיכום, בחינה, אף שטחית, של המצב בשוק כיום, תציג לנו תשובה ברורה לשאלת הצורך בנוכחות האינטרנטית בדמות אתר או דף בפייסבוק. אמנם מדובר בעניין מורכב, אך היתרונות הגלומים מגמדים את ההשקעה הנדרשת.

077-6203040
054-90-22-777
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה